Ми з особливою уважністю спостерігаємо за доволі важливою темою для багатьох з вас — цінами на пальне. Тож сьогодні окрім постійної п’ятничної рубрики, вирішили поділитися прогнозами на ціни пального в серпні.
Розповідає Інформатор.
Загалом про повернення 20% податку на пальне в урядових колах говорилося ще наприкінці березня цього року. Остаточне рішення, що правда, було прийняте тільки в першій половині червня. Про це ми писали у матеріалі “Скасовуємо. Не скасовуємо…” — ціни на пальне з 1 липня таки виростуть. В Калуші також | Деталі. Згідно з рішенням Верховної Ради, подорожчання пального повинно було початися з 1 липня. І воно таки почалося.
Ціни наприкінці червня ми зафіксували в нашій щотижневій рубриці. Згадати вартість пального можну тут.
Ситуацію станом на сьогодні прокоментував директор консалтингової групи “А-95”, Сергій Куюн:
“Місяць пройшов відносно спокійно завдяки гарним запасам, які сформували гравці у травні й червні та які навіть перевищили очікування. Ключовий внесок у липневу стабільність зробили ОККО, WOG та «Укрнафта», які гарно підготувались, й завдяки яким ціни досі не перетнули позначку у 50 грн/л.
Але запаси мають звичку закінчуватись. Тобто липневе пальне все більше заміщає попередні обсяги з низькою собівартістю. До середини серпня цей процес завершиться остаточно”.
Загалом липневу динаміку цін можна спостерігати у наших матеріалах (подаємо хронологічно):
1 тиждень: “Цей час настав” — нові ціни на пальне вже в дії;
2 тиждень: “Ще гривня, ще пару копійок” — як продовжують рости ціни на калуських заправках?;
3 тиждень: “Заспокоїлись. Але не зовсім…” — які ціни на пальне в Калуші сьогодні;
4 тиждень: “Вже не кусаються” — які ціни на пальне у Калуші наприкінці липня?.
Для зручності, ми також зібрали ціни в таблицю:
Проте, за словами Сергія Куюна, це ще не кінець здорожчанню, оскільки світовий ринок пального у липні пішов в гору.
“Бензин та дизпальне додали по $130-140/т, а це в середньому 5 грн/л (звісно, з новим 20% ПДВ). Газ злетів на $70/т (1,7 грн). Йдемо у сезон максимально споживання у всьому світі, тому сподіватись на суттєве охолодження цін, на мій погляд, не варто”, — написав він на своїй сторінці.
Суттєву “погоду” на українському ринку пального робить складана ситуація на Півдні:
“Після обстрілів українських портів власники танкерів втратили бажання везти пальне у румунські порти та молдавський Джержулешті. Хто погоджується, підняли фрахти майже на 50% (а дехто каже й на 100%) та вимагають страхування життів всієї команди, включно із родинами. Зрозуміти можна: що тій ракеті перелетіти через Дунай… Також зафіксовані випадки прямих погроз цивільним суднам з боку російських військових кораблів.
Проблеми на півдні будуть також тримати ціни у тонусі”, — додав директор “А-95”.
Ситуація на всеукраїнському ринку за версією Сергія Куюна виглядає наступним чином:
“Це не привід для паніки, а стимул думати, що робити. Ситуація не нова, фактично повторює «вихідні» дані квітня-травня. Тільки тоді в нас не було ані досвіду, ані транспортних потужностей, а зараз все це є.
Треба збільшувати контрактування на суходолі, на північному та західному напрямках. Зараз кожен існуючий струмок буде важливим.
Здається, прийшов час й для консолідації трейдерів, які разом могли б укласти довгострокові договори на великі танкерні партії. Наприклад, з тими ж американцями. Це гарантувало б ресурс та непогану ціну на великому обсязі. Крім того, цей продукт гарантовано б замістив різні токсичні ресурси дизпального із Туреччини, Індії, Саудівської Аравії, які відверто тхнуть «узьким» душком”, — резюмував експерт.
А Інформатор продовжує стежити за ситуацією з пальним у Калуші й обов’язково розповідати про ціни та наявністю в наступних матеріалах.
Остап Микитюк
Будьмо на зв’язку! Читайте нас у Facebook, Telegram, TikTok та Instagram.
Надсилайте свої новини на пошту kalush.informator@gmail.com